دانلود مقاله isi بررسی مدیریت نگرانی مسئولیت اجتماعی شرکت ها در شرکت های بزرگ خانواده Reviewed by Momizat on . دانلود رایگان مقاله الزویر در مورد بررسی مدیریت نگرانی مسئولیت اجتماعی شرکت ها در شرکت های بزرگ خانواده (کلیک کنید)   توضیحات :  وبسایت مکاله اقدام به ارائ دانلود رایگان مقاله الزویر در مورد بررسی مدیریت نگرانی مسئولیت اجتماعی شرکت ها در شرکت های بزرگ خانواده (کلیک کنید)   توضیحات :  وبسایت مکاله اقدام به ارائ Rating: 0

دانلود مقاله isi بررسی مدیریت نگرانی مسئولیت اجتماعی شرکت ها در شرکت های بزرگ خانواده

دانلود مقاله isi بررسی مدیریت نگرانی مسئولیت اجتماعی شرکت ها در شرکت های بزرگ خانواده

دانلود رایگان مقاله الزویر در مورد بررسی مدیریت نگرانی مسئولیت اجتماعی شرکت ها در شرکت های بزرگ خانواده (کلیک کنید)


 

توضیحات 

وبسایت مکاله اقدام به ارائه پروژه ی ساینس دایرکت با فرمت pdf، از انتشارات الزویر برای رشته علوم اقتصادی، و با عنوان بررسی مدیریت نگرانی مسئولیت اجتماعی شرکت ها در شرکت های بزرگ خانواده، نموده است. 


مشخصات این مقاله :

عنوان مقاله :

Ownership versus management effects on corporate social responsibility concerns in large family and founder firms

ترجمه فارسی عنوان :

مالکیت در مقابل اثرات مدیریت در نگرانی مسئولیت اجتماعی شرکت ها در شرکت های بزرگ خانواده و بنیانگذار

سال انتشار : ۲۰۱۴

متعلق به مجله یا ژورنال : مجله استراتژی کسب و کار خانوادگی-Journal of Family Business Strategy

فرمت: PDF

تعداد صفحات: ۸

شماره پروژه: ۵۱۲۶


کلمات کلیدی :

Corporate social responsibility concerns,Family firms,Founder firms,Bayesian analysis,Family ownership, Family management


نگرانی مسئولیت اجتماعی شرکت ها، شرکت های خانوادگی، شرکت های موسس، تجزیه و تحلیل بیزی، مالکیت خانواده ، مدیریت خانواده


چکیده  :

Abstract

Based on socioemotional wealth theory, we argue that family and founder firms differ from other firms with respect to corporate social responsibility concerns. We further argue that the ownership and management dimensions of founder firms have opposite effects. Using a dataset of large public firms in the US, we show that family and founder ownership is associated with fewer corporate social responsibility concerns (CSR concerns), whereas the presence of a family and founder CEO is associated with greater CSR concerns. We conclude that it is reasonable to distinguish between family and founder firms and their respective ownership and management dimensions when analyzing CSR in large firms.


مقدمه این مقاله :

 Introduction

Family-controlled firms give a high priority to emotion-related goals such as identity, longevity, and the preservation of a positive family image and reputation (Astrachan & Jaskiewicz, 2008;Botero, Thomas, Graves, & Fediuk, 2013; Kepner, 1983; Lee & Rogoff, 1996; Westhead, Cowling, & Howorth, 2001; Zellweger & Astrachan, 2008). Gomez-Mejia, Haynes, Nu´ n˜ez-Nickel, Jacobson, and Moyano-Fuentes (2007) refer to these emotion-related goals as socioemotional wealth. Berrone, Cruz, Gomez-Mejia, and Larraza-Kintana (2010) apply the concept of socioemotional wealth to the environmental performance of family and nonfamily firms and find that family firms have fewer environmental concerns than do non-family firms. Our paper analyses corporate social responsibility concerns (hereafter CSR concerns) in family, founder and other firms (the latter used as a benchmark group). In doing so, we extend the literature on CSR in family firms (e.g., Berrone et al., 2010; Block & Wagner, 2014; Dyer & Whetten, 2006; Wagner, 2010a; Wiklund, 2006) in two ways: first, we distinguish between family and founder firms and second, we distinguish between the respective ownership and management effects of family and founder firms on CSR concerns. Our Bayesian analysis shows that both family and founder ownership are associated with fewer CSR concerns. The effect of founder ownership, however, is found to be somewhat larger than the effect of family ownership. With respect to the management dimension, our findings indicate that both the presence of a family and a founder CEO is associated with more CSR concerns. Thus, family and founder firms seem to go to extremes and have two faces with respect to CSR. Whereas family and founder ownership have strong positive effects on CSR, a family and founder CEO has negative effects on CSR.


 توجه :

- این مقاله به صورت کامل و با فرمت پی دی اف آماده خرید اینترنتی و دانلود آنی میباشد.

- سفارش ترجمه این مقاله


توضیحات بیشتر در مورد پروژه :


در این مقاله خواهید خواند که بر اساس نظریه ثروت اجتماعی – احساسی استدلال می کند که شرکت های خانوادگی و بنیان گذار در مقابل نگرانی های مسئولیت های اجتماعی ، متفاوت با دیگر شرکت ها عمل می کند.  در این مقاله CSR در شرکت های بزرگ مورد تجزیه و تحلیلی قرار می گیرد.


دانلود رایگان مقاله الزویر در مورد بررسی مدیریت نگرانی مسئولیت اجتماعی شرکت ها در شرکت های بزرگ خانواده (کلیک کنید)


ارسال یک دیدگاه

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به مکاله می باشد و هرگونه کپی برداری از آن ممنوع بوده و پیگرد قانونی دارد. طراحی توسط بیگ تم

بازگشت به بالا