مقالات انگلیسی با ترجمه فارسی رایگان

دانلود رایگان مقاله انگلیسی با ترجمه فارسی جغرافیا

تازه ترین مقاله های لاتین ISI رشته جغرافیا ترجمه شده به فارسی

دانلود رایگان جدیدترین مقالات انگلیسی ISI جغرافیا – کلیک کنید

دانلود مقالات ترجمه شده رشته جغرافیا – کلیک کنید

 

جغرافیا

‘جُغرافیا یا جُغرافی به لحاظ لغوی به معنای «توصیف ترسیمی زمین» است. این توصیف ترسیمی در زبان و ادبیات امروز، همان «درک فضامند از زمین» است. بر این اساس، جغرافیا بر اساس درکی فضایی یا فضامند به مطالعه پدیده های روی زمین می پردازد. این پدیده‌ها شامل پدیده های طبیعی(طبیعت اول) و پدیده های انسانی(طبیعت دوم) می باشد که در ارتباط متقابل با یکدیگر دچار تحول می شوند. اما با توجه به گسترش حجم مطالعات در جغرافیا، این علم به دو گرایش اصلی تقسیم می شود؛ جغرافیای طبیعی و جغرافیای انسانی. کانون تمرکز جغرافیای طبیعی بیشتر روی جنبه های فضایی طبیعت اول و کانون تمرکز جغرافیای انسانی بیشتر روی جنبه های فضایی طبیعت دوم است. با این حال، نتایج علمی هر دو گرایش طبیعی و انسانی، تولید دانش فضایی واحدی است که در جهت تکمیل یکدیگر عمل می کنند(شورچه، 1396).همچنین جغرافیا را رابطه متقابل انسان و محیط به منظور بهبود زندگی بشر نیز توصیف کرده اند. نخستین شخصی که از واژهٔ «جغرافیا» استفاده کرد، اراتوستن (۲۷۶–۱۹۴ پیش از میلاد) بود.

چهار سنت تاریخی در پژوهش‌های جغرافیایی عبارت است از: واکاوی (تجزیه و تحلیل) مکانی پدیده‌های طبیعی و انسانی (جغرافیا به عنوان بررسی‌ای در بارهٔ پراکندگی)، مطالعات منطقه‌ای (اماکن و مناطق)، مطالعهٔ انسان و رابطهٔ او با زمین، و پژوهش در علوم زمین است. با این وجود، جغرافیای نوین نظم و انضباطی همه‌فراگیر است که در درجهٔ نخست به دنبال درک زمین و همهٔ پیچیدگی‌های انسان و طبیعت بوده و تنها منحصر به چیزها و جایشان نیست، بلکه در مورد آن که چگونه تغییر کرده و خواهند کرد نیز می‌باشد.

دانلود رایگان جدیدترین مقالات انگلیسی ISI جغرافیا – کلیک کنید

دانلود مقالات ترجمه شده رشته جغرافیا – کلیک کنید

معرفی رشته جغرافیا
جغرافیا در مقطع کارشناسی در چهار شاخه اصلی جغرافیای طبیعی، جغرافیای انسانی، کارتوگرافی و جغرافیا سیاسی – نظامی ارائه می شود و هر یک از گرایشهای جغرافیای طبیعی و انسانی دارای گرایشهای متعددی هستند. البته تفاوت هر گرایش با گرایش دیگر تنها در 8 واحد تخصصی است و به همین دلیل بسیاری از دانشگاهها در دفترچه راهنمای آزمون سراسری، گرایشهای موجود در دانشگاه خود را ذکر نکرده و تنها به شاخه های اصلی جغرافیا که در آن دانشگاه تدریس می شود، اشاره نموده اند.
Geography Geography (from Greek γεωγραφία, geographia, literally “earth description) is a field of science devoted to the study of the lands, the features, the inhabitants, and the phenomena of Earth.[2] The first person to use the word “γεωγραφία” was Eratosthenes (276–194 BC). Geography is an all-encompassing discipline that seeks an understanding of the Earth and its human and natural complexities—not merely where objects are, but how they have changed and come to be. Geography is often defined in terms of the two branches of human geography and physical geography. Human geography deals with the study of people and their communities, cultures, economies and interactions with the environment by studying their relations with and across space and place.[6] Physical geography deals with the study of processes and patterns in the natural environment like the atmosphere, hydrosphere, biosphere, and geosphere.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا