دانلود پاورپوینت آشنایی با روغن موتور ها Reviewed by Momizat on . مقاله پاورپوینت روغن موتور ها [purchase_link id="714" style="button" color="green" text="خرید و دانلود این پاورپوینت"] توضیحات مقاله پاورپوینتی که میخرم:  وبسای مقاله پاورپوینت روغن موتور ها [purchase_link id="714" style="button" color="green" text="خرید و دانلود این پاورپوینت"] توضیحات مقاله پاورپوینتی که میخرم:  وبسای Rating: 0

دانلود پاورپوینت آشنایی با روغن موتور ها

دانلود پاورپوینت آشنایی با روغن موتور ها

مقاله پاورپوینت روغن موتور ها




توضیحات مقاله پاورپوینتی که میخرم

وبسایت مکاله اقدام به ارائه پروژه ای با فرمت پاورپوینت (آماده برای ارائه) برای رشته مکانیک خودرو، با عنوان روغن موتور نموده است. برای آشنایی بیشتر با این پاورپوینت میتوانید ابتدا خلاصه آن را از لینک زیر دانلود نموده و پس از حصول اطمینان و با در دست داشتن کارت عابر بانک + رمز دوم (رمز اینترنتی) مقاله را خریداری و بلافاصه دانلود نمایید. 


لینک دانلود رایگان بخشی از این مقاله:

برای دانلود رایگان خلاصه پاورپوینت روغن موتورها ، اینجا کلیک کنید


مشخصات این مقاله:

عنوان: روغن موتور ها

فرمت: پاورپوینت (قابل ویرایش) (آماده ارائه در جلسات)

تعداد صفحات: ۳۷ صفحه

منابع و ماخذ: ندارد

شماره پروژه: ۴۰۰۲


 فهرست مطالب پاورپوینت روغن موتور :

اصطلاحات روانكاري
اجزاي روغن موتور
مواد افزودني روغن موتور
دو عامل مهم براي شناسائي و انتخاب روغن موتور
دو عامل مهم براي شناسائي و انتخاب روغن موتور
سطح كيفيت Performance Level
سطوح كيفيت API براي روغن موتورهاي بنزيني
سطوح كيفيت API  براي روغن موتورهاي ديزلي
مزاياي روغنهاي چند درجه ايي
وظايف يك روغن موتور
ذرات گرد و غبار
وظايف يك روغن موتور
عواملي كه سبب كاهش عمر  روغن مي شوند
راههاي ورود آب به داخل روغن
نظر اغلب مردم درمورد خواص روغن موتور مرغوب
نظر كارشناسان خودرو در مورد روغن موتور  مرغوب
خواص خودروهاي اوليه
نمونه گيري
راهنماي بررسي منشاء فلزات در موتور


بخشی از پاورپوینت روغن موتور :

گرانروی یا Viscosity:
مقاومت یک سیال در برابر جاری شدن را گویند. شاخص گرانروی یا Viscosity Indexکه به طور مختصر به صورت VI بیان میشود و نشان دهنده تغییرات گرانروی نسبت به دماست و به صورت بیان میشود شاخص گرانروی بدون بعد است و بالابودن شاخص گرانروی یک مزیت برای روغن به حساب میآید زیرا هرچه شاخص گرانروی یک روغن بالاتر باشد تغییرات ویسکوزیته آن نسبت به دما کمتر خواهد بود. برای این منظور از مواد بهبود دهنده شاخص گرانروی یا -Viscosity index improver که بهطور خلاصه به صورت VIIبیان میشود استفاده می گردد.
نقطه اشتعال Flash Point:
کمترین درجه حرارتی که در آن دما روغن به حدی بخار شود که مخلوط آن با هوا در اثر آتش زدن یک لحظه آتش بگیرد و خاموش شود نشان دهنده نقطه اشتعال روغن است. هرچه نقطه اشتعال روغن بالاتر باشد بهتر است.
نقطه احتراق:
کمترین درجه حرارتی که در آن روغن به حدی بخار شود که مخلوط آن با هوا در اثر آتش زدن آتش گرفته و احتراق ادامه پیدا کند نشان دهنده نقطه احتراق روغن است. هرچه نقطه احتراق روغن بالاتر باشد بهتر است.
نقطه ریزش یا pour point:
کمترین دمایی که در آن دما روغن میتواند جاری باشد نشان دهنده نقطه ریزش روغن میباشد که به صورت PP بیان میگردد. هرچه نقطه ریزش روغن پایینتر باشد بهتر است. برای این منظور از مواد پایین آورنده نقطه ریزش یا -Pour point depressant استفاده می شود (PPD).
نقطه ابری شدن یا Cloudy point:
دمایی که در آن دما روغن به دلیل تشکیل میکروکریستالها کدر میشود. علت تشکیل میکرو کریستالها پارافین یا واکسی است که در روغن پایه وجود دارد. به عبارت دیگر نقطه ابری شدن معیاری از کیفیت روغن پایه میباشد. از طرف دیگر واکسها یا پارافین موجود در روغن پایه باعث بالارفتن نقطه ریزش pour point میشود.
نقطه آنیلین:
کمترین دمایی که در آن دما مخلوطی از حجمهای مساوی روغن و وانیلین محلول شفاف تولید کنید.
چگالی یا دانسیته Density:
جرم یک سانتیمتر مکعب از روغن را دانسیته یا چگالی روغن گویند.حدود معیارهای پذیرش یک  روغن موتور مرغوب برای مشخصات اعلام شده بالابر اساس استانداردهای ملی و بین المللی مشخص میشود.
موارد مهم در انتخاب  روغن موتور
۱) از روغن فله به هیچ وجه استفاده نکنیم
۲) گرانروی ان را مد نظر داشته باشیم (کتابچه اتومبیل)
۳) کیفیت مناسب خودرو انتخاب کنیم (کتابچه اتومبیل)
۴) نکته بسیار مهم: همیشه از یک نوع روغن موتور و یک شرکت معتبر استفاده شود چون فرمول شمیایی مواد افزودنی شرکتها متفاوت است و چون در تخلیه روغن کهنه از کاتر مقداری از آن داخل موتور باقی می ماند اگر نوع روغن تغییر کند تاثیر نامطلوبی بر روغن (از نظر انجام وظایف) خواهد داشت. ولی اگر بنا به هر دلیلی خواستیم مارک و نوع روغن را عوض کنیم:پس از تخلیه روغن قبلی همراه با تعویض فیلتر روغن با استفاده از فشار باد از ناحیه درب قالپاق موجب می شویم تا آخرین ذرات روغن در مجاری نیز به سمت کاتر هدایت شود ؛ پس از بستن پیچ کارتر روغن جدید را داخل موتور می ریزیم و پس از مدتی (حداکثر ۲-۱ روز یا مسافتی کمتر از ۱۰۰ کیلومتر) روغن را تخلیه کرده و فیلتر روغن را عوض می کنیم و مجددا موتور را از روغن جدید پر می کنیم و در تعویضً های عادی صرفا از همان روغن استفاده می کنیم. در حالی که موتور گرم است پس از خاموش کردن موتور قبل از آنکه روغن فرصت ته نشین شدن داشته باشد پیچ تخلیه روغن را باز می کنیم تا روغن کهنه تخلیه شود.اجازه دهید اخرین قطرات روغن(بعد از چند ساعت) از کارتر چکه کند که در تعویض روغنیها این مدت به چند دقیقه تقلیل یافته که در این خصوص باید بدانیم آنچه در دقایق اول از کارتر خارج می شود روغن مستعمل همراه مقداری آب است ولی آنچه مهم است خروج قطعات تراشیده شده از قطعات و دیگر مواد زاید است که قطره قطره و پس از زمان یاد شده از کارتر بیرون می آید.

 عکسی از پروژه :

p4002

تصویری از پروژه روغن های موتور

 


 توجه:

این مقاله به صورت کامل و با فرمت پاورپوینت (با قابلیت ویرایش) آماده خرید اینترنتی و دانلود آنی میباشد.


 




ارسال یک دیدگاه

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به مکاله می باشد و هرگونه کپی برداری از آن ممنوع بوده و پیگرد قانونی دارد. طراحی توسط بیگ تم

بازگشت به بالا