دانلود مقاله مقایسه گیربکس اتوماتیک با گیربکس دستی Reviewed by Momizat on . دانلود مقاله ورد در مورد مقایسه گیربکس اتوماتیک با گیربکس دستی برای خرید آنلاین این مقاله، اینجا کلیک کنید توضیحات این مقاله:  وبسایت مکاله اقدام به ارائه پروژه دانلود مقاله ورد در مورد مقایسه گیربکس اتوماتیک با گیربکس دستی برای خرید آنلاین این مقاله، اینجا کلیک کنید توضیحات این مقاله:  وبسایت مکاله اقدام به ارائه پروژه Rating: 0

دانلود مقاله مقایسه گیربکس اتوماتیک با گیربکس دستی

دانلود مقاله مقایسه گیربکس اتوماتیک با گیربکس دستی

دانلود مقاله ورد در مورد مقایسه گیربکس اتوماتیک با گیربکس دستی


برای خرید آنلاین این مقاله، اینجا کلیک کنید


توضیحات این مقاله

وبسایت مکاله اقدام به ارائه پروژه ای با فرمت ورد، برای رشته های مکانیک خودرو، با عنوان مقایسه گیربکس اتوماتیک با گیربکس دستی، نموده است. برای آشنایی بیشتر با این پروژه میتوانید ابتدا خلاصه آن را از لینک زیر دانلود نموده و پس از حصول اطمینان و با در دست داشتن کارت عابر بانک + رمز دوم (رمز اینترنتی) مقاله را خریداری و بلافاصه دانلود نمایید. 


مشخصات این مقاله :

عنوان: مقایسه گیربکس اتوماتیک با گیربکس دستی

فرمت: ورد (تایپ شده با قابلیت ویرایش)

تعداد صفحات: ۸۰


 فهرست مطالب :

فصل اول:
سیر تکاملی جعبه دنده های اتوماتیک
۱- ۱) تاریخچه گیربکس اتوماتیک ………………………………………………………………………………………………..۲
۱- ۲) اجزای جعبه دنده های اتوماتیک …………………………………………………………………………………………۳
فصل دوم:
سیتم دنده خورشیدی یا سیاره ای و وضعت اهرم تعویض دنده در جعبه دنده ها
۲- ۱) وضعیّت مختلف اهرم تعویض دنده …………………………………………………………………………………….۶
۲- ۲) سیستم دنده خورشیدی ……………………………………………………………………………………………………..۶
فصل سوم:
واحد هیدرودینامیک
۳- ۱)هیدرودینامیک …………………………………………………………………………………………………………………….۱۷
۳- ۲)شیر های کنترل گیربکس اتوماتیک ……………………………………………………………………………………۲۵
۳-۳) فشارها ی موجود در گیر بکس اتوماتیک …………………………………………………………………………….۲۹
۳-۴) محفظه سوپاپ ………………………………………………………………………………………………………………………۳۳
۳-۵) باند ها و سروها ……………………………………………………………………………………………………………………..۳۸
۳-۶) آکومولاتور هید رو لیکی ……………………………………………………………………………………………………….۴۰
۳-۷) انواع کلاج ……………………………………………………………………………………………………………………………..۴۱

فصل چهارم:
روغن هیدرولیک گیر بکس اتوماتیک و سیستم خنک کاری آن
۴-۱) چهار وظیفه ای اصلی در این سیستم ……………………………………………………………………………………..۴۶
۴-۲) خصوصیات روغن هیدرولیک ……………………………………………………………………………………………………۴۶
۴-۳) انواع روغن‌های توصیه شده توسط‌کارخانجات برای سرویس‌جعبه دنده………………………………….۴۷
۴-۴) کنترل سطح روغن و کیفیت آن ……………………………………………………………………………………………..۴۸
۴-۵) کنترل کیفیت روغن ………………………………………………………………………………………………………………..۴۸
۴-۶) راهنمای عملی روانکاری درجعبه دنده های اتوماتیک ……………………………………………………………۴۹
۴-۷) مزایای عمده روانکاری با روغن ………………………………………………………………………………………………..۵۶
۴-۸) معایب روغن …………………………………………………………………………………………………………………………….۵۷
۴-۹) سیستم خنک کاری …………………………………………………………………………………………………………………۵۷
فصل پنجم
واحد الکترونیکی
۵-۱) سیستم کنترل الکترو نیکی …………………………………………………………………………………………………..۶۰
۵-۲) حسگرهای موجود برای کنترل خودرو ………………………………………………………………………………….۶۱
۵-۳) واحد کنترل الکترونیکی (Ecu) ……………………………………………………………………………………………63
۵-۴) گیر بکس های کنترل الکترونیکی …………………………………………………………………………………………۶۴
فصل ششم
۶- ۱) بحث و نتیجه گیری …………………………………………………………………………………………………………….۷۲
۶- ۲) پیشنهاد ……………………………………………………………………………………………………………………………….۷۳


بخشی از مقاله :

 در این پایان نامه سعی بر این شده است تا مزایای خودرو های با گیر بکس اتوماتیک نسبت به خودرو هایی با گیربکس دستی آورده شود و مورد بحث قرار گیرد
گیربکس های اتوماتیک مقرون به صرفه بوده و دارای توان بهتری نسبت به گیربکس های دستی می باشد ولی دارای هزینه نگهدارری بالایی ا ست درزیر به چند مزیت گیربکس اتوماتیک نسبت به گیر بکس دستی اشاره می شود
١-افزایش طول عمر موتور به علت تعیین زمان مناسب برای تعویض دنده ها با توجه به مشخصات موتور
٢-کاهش مصرف سوخت خودرو و متعاقب آن آلایندگی کمتر محیط زیست
٣-کاهش خطرات ناشی از ناآگاهی راننده و ..
بخشی از مقدمه
گیربکس اتوماتیک جانشین گیربکس دستی در انتقال قدرت محرک عقب (R.W.D) است. و راننده را از تعویض دستی دنده ها بی نیاز می کند. اکسل محرک اتوماتیک همان وظیفه را در خودروهای محرک جلو (F.W.D) (و یا خودروهای موتور وسط و یا موتور عقب) بعهده دارند. اما بصورت یک جا همراه دنده های دیفرانسیل در داخل محفظه اکسل نصب شده اند.
توسعه گیربکس های اتوماتیک از سالهای پیش آغاز شده است. بعضی از خودروهای ساخته شده در دهه های آغازین این قرن گیربکس هایی شبیه به گیربکس های مدرن امروزی داشتند. در سالهای آخر دهه١٩٣٠ کمپانی های خودروسازی کرایسلر – جنرال موتورز و سازندگان دیگر گیربکس هایی در دست تحقیق داشتند بعضی از آنها حتی بطور محدود گیربکس هایی تولید کردند که ذیلاً به شرح تکامل گیربکس های اتومات و مراحل گذرانده شدة آن تا اینکه به گیربکس های مدرن امروزی تبدیل شده می پردازیم:
در اوایل جعبه دنده ها سنکرونیزه بوده (در سال ١٩٣٠) سپس در سال ١٩٣٣ جعبه دنده های نیمه اتوماتیک عرضه شد که در آن از دنده های سیاره ای با وزنه های گریز از مراکز جهت کنترل آنها استفاده شده بود و اجازه می داد که تعویض دنده ها بطور خودکار از سرعت پائین به سرعت بالا انجام گیرد و با وجود این در آن از یک کلاچ اصطکاکی نیز استفاده می شد. بعدها از جعبه دنده های فوق سرعت استفاده شد. در سالهای بعد از جعبه دنده های نیمه اتوماتیک که در آن از دنده های سیاره ای و کنترل کننده هایی که بطور هیدرولیکی و مکانیکی عمل می کرد استفاده شد. و بعد از چند سال کلاچ هیدرولیکی ابداع شد که می توانست با دور آرام موتور جعبه دنده در حال درگیری باقی بماند که این طرح گام موفقیت آمیزی در ابداع جعبه دنده های نیمه اتوماتیک بود که در طرح های بعدی بجای کلاچ هیدرولیکی مبدل گشتاور هیدرولیکی جایگزین شد که در آن هنوز یک کلاچ پایی استفاده شد.


 توجه :

این مقاله به صورت کامل و با فرمت ورد (تایپ شده و با قابلیت ویرایش) آماده خرید اینترنتی و دانلود آنی میباشد.


برای خرید آنلاین این مقاله، اینجا کلیک کنید


ارسال یک دیدگاه

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به مکاله می باشد و هرگونه کپی برداری از آن ممنوع بوده و پیگرد قانونی دارد. طراحی توسط بیگ تم

بازگشت به بالا