دانلود پروژه بررسی اثر بخشی درمان شناختی رفتاری گروهی بر اختلال استرس پس از ضربه در کودکان و نوجوانان Reviewed by Momizat on . دانلود مقاله ورد در مورد بررسی اثر بخشی درمان شناختی رفتاری گروهی بر  اختلال استرس پس از ضربه  در کودکان و نوجوانان برای خرید آنلاین این پروژه کلیک کنید : [purc دانلود مقاله ورد در مورد بررسی اثر بخشی درمان شناختی رفتاری گروهی بر  اختلال استرس پس از ضربه  در کودکان و نوجوانان برای خرید آنلاین این پروژه کلیک کنید : [purc Rating: 0

دانلود پروژه بررسی اثر بخشی درمان شناختی رفتاری گروهی بر اختلال استرس پس از ضربه در کودکان و نوجوانان

دانلود پروژه بررسی اثر بخشی درمان شناختی رفتاری گروهی بر  اختلال استرس پس از ضربه  در کودکان و نوجوانان

دانلود مقاله ورد در مورد بررسی اثر بخشی درمان شناختی رفتاری گروهی بر  اختلال استرس پس از ضربه  در کودکان و نوجوانان


برای خرید آنلاین این پروژه کلیک کنید :



توضیحات مقاله ای که میخام بخرم 

وبسایت مکاله اقدام به ارائه پروژه ای با فرمت ورد، برای رشته های علوم اجتماعی، روانشناسی و پزشکی ، با عنوان بررسی اثر بخشی درمان شناختی رفتاری گروهی بر  اختلال استرس پس از ضربه  در کودکان و نوجوانان، نموده است. برای آشنایی بیشتر با این پروژه میتوانید ابتدا خلاصه آن را از لینک زیر دانلود نموده و پس از حصول اطمینان و با در دست داشتن کارت عابر بانک + رمز دوم (رمز اینترنتی) مقاله را خریداری و بلافاصه دانلود نمایید. 


لینک دانلود رایگان بخشی از این مقاله :

برای دانلود رایگان خلاصه مقاله بررسی اثر بخشی درمان شناختی رفتاری گروهی بر  اختلال استرس پس از ضربه  در کودکان و نوجوانان، اینجا کلیک کنید


مشخصات این مقاله :

عنوان:بررسی اثر بخشی درمان شناختی رفتاری گروهی بر  اختلال استرس پس از ضربه  در کودکان و نوجوانان

فرمت: ورد (قابل ویرایش)

تعداد صفحات: ۳۰ (فونت ۱۴)

منابع و ماخذ: ندارد

شماره پروژه: w2054


 

 فهرست مطالب :

چکیده
اختلال استرس پس از ضربه
عوامل خطر
اثر سانحه
درمان
ملاحظات پیرامون مشمولیت در گروه درمانی
بررسی
آمادگی گروهی
مزایای گروه
ابزار CBT  در درمان گروهی در جوانان و کودکان مبتلا به PTS  و PTSD
مفهوم شناختی رفتاری واکنش به سانحه
گزینه هایی برای درمان گروهی
اهداف درمان
گروه درمانی شناختی رفتاری در PTSD
نتیجه گیری و ارائه ی پیشنهاد ها


چکیده و مقدمه :

 چکیده
طی مطالعاتی که به انجام رسیده اند و میزان شیوع اختلال استرس  پس از ضربه در نوجوانان و جوانان را  بررسی کرده اند، اخیرا نتایجی حاصل آمده است که نشان میدهد بین ۳ الی ۱۵ درصد دختران و ۱ الی ۶ درصد پسران معیار های کامل PTSD را دارا بوده اند  ( مرکز ملی اختلال استرس پس از ضربه ) .  بررسی مطالعاتی که پیرامون شیوع اfa;ین اختلال در نمونه های کودکان ( افرادی که به سن مدرسه رسیده اند ) انجام گرفته است ، نشان میدهد که شیوع اختلال های پس از ضربه میتواند به ۴۰ الی ۷۰ درصد برسد .  PTSD درکودکان میتواند نتیجه ی عواملی چون قربانی و یا شاهد حوادث خشن و مجرمانه بودن ، و یا بلایای طبیعی و نیز   سو استفاده های فیزیکی و یا ذهنی جنسی باشد. گرچه تمامی کودکانی که حوادث آسیب زایی را تجربه میکنند ، نشانه های PTSD  را بروز نمیدهند  اما علائم  شناختی و عاطفی و نیز واکنش های رفتاری به  صدمات وارد شده بسیار منحصر به فرد هستند و منجر به اختلال در عملکرد وی میشوند  ( مثلا پس از پدید آمدن حادثه و نیز در دوره ی نقاهت پس از آن ، تغییرات  فیزیولوژیکی ای در سیستم اعتقادی قربانی که مرتبط با ناتوانایی و نا امنی او می باشد ، رخ میدهد . ) . با مداخله در بعضی سطوح میتوان از اثرات زیان بار صدمات وارده  بر عملکرد  بخش های فیزیولوژیکی و روانی ( نشانه های صدمات وارده پس از حادثه آشکار می شود . ) کاست .
این بخش ،   علائم تشخیص PTSD  و نیز عواملی که ممکن است این اختلال ها را افزایش دهد را به طور خلاصه توضیح می دهد . کودک یا نوجوان اگر معیارهای PTSD  یا PTS  را به طور کامل نشان دهد ، تحت هر شرایطی ، اثرات منفی حادثه ای که تجربه کرده است بر عملکرد بخش های  روانی ، اجتماعی و رفتاری  او ، موضوعی قابل بحث خواهد بود که گاهی تا جوانی او ادامه پیدا خواهد کرد ( خواه معیار های مربوطه ره به طور کامل بروز دهد و یا خیر )  تا در نهایت بتوان برای آن درمان نسبی و معقولی فراهم آورد .
از آن جایی که مطالعات انجام شده پیرامون درمان روانی PTSD  در نمونه های جوان  محدود است ، و نیز اعتبار این مطالعات انجام شده بر قربانیان اثبات نشده است ،  تلاش بر معرفی و پیشنهاد کارآمد ترین عوامل درمانی در این بخش آمده است . هدف اصلی این بخش مروری دقیق بر مطالعات پیشین انجام شده پیرامون این موضوع می باشد . ، پژوهش هایی که تاکنون ، به بررسی اثر بخشی درمان شناختی رفتاری گروهی بر  اختلال استرس پس از ضربه  در کودکان و نوجوانان انجام گرفته است را به طور خلاصه شرح داده ایم . سپس یک پروتکل مداخله  ، بر اساس مدل معتبر CBT  ، تعبیه کرده ایم که در یکی از پژوهش ها درمورد کودکان و نوجوانان درگیر با PTSD  طراخی شده بود . و در آخر موانع بالقوه ای که از نظر پزشکان ممکن است سد راه درمان بیماران PTSD باشد را توضیح دادیم .
اختلال استرس پس از ضربه
تعریف
PTSD سندروم پیچیده ایست که براساس راهنمای تشخیصی و آماری اختلال های روانی  IV   به مدت حداقل یک ماه پس از مبتلا شدن فرد ،  در  موقعیت های دانشگاهی ، اجتماعی و شغلی ، و سایر موقعیت های مهم زندگی که به ایفای نقش فرد مربوط می شود ، علائم زیر را در بر میگیرد : ۱ – قرار گرفتن در شرایطی که منجر به مرگ و یا آسیب رسیدن به خود فرد و یا اطرافیانش ( یا فرد خودش مشمول حادثه است و یا شاهد حادثه بوده است ) می شود و در نتیجه وی قربانی واکنش حاصل از ترس و ضعف میگردد  ، ۲ – یادآوری خاطره ی حادثه  طی کابوس های شبانه ، خاطرات و یا مشاهده و شنیدن حوادثی مشابه آنچ ه تجربه کرده است . ۳ –  اجتناب  مداوم از هر گونه فکر و احساس و یا بحثی که مرتبط با آن حادثه بوده باشد ، و یا حتی بی احساس شدن عاطفی و کناره گیری از افراد ۴ –  تجریک های مداوم که در اختلالات خواب ، تحریک پذیری ، مراقبت ريال و نیز مشکلات مربوط به حافظه و تمرکز و نیز واکنش های شدید .  از آنجایی که کودکان کنترل کمتری بر  قدرتشان در مورد حوادثی که اطرافشان پیش می آید دارند ،  هم چنین آنان اغلب در واکنش به اتفاقات نامعلوم اطراف خود ، میترسند و از آنجایی که به بلوغ نرسیده اند و توواناییشان در کنترل ضعف خود نسبت به افراد بالغ کمتر است  پس بیشتر هم در معرض PTSD قرار میگیرند .


 توجه :

این مقاله به صورت کامل و با فرمت ورد (تایپ شده و با قابلیت ویرایش) آماده خرید اینترنتی و دانلود آنی میباشد.


ارسال یک دیدگاه

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به مکاله می باشد و هرگونه کپی برداری از آن ممنوع بوده و پیگرد قانونی دارد. طراحی توسط بیگ تم

بازگشت به بالا